11 Mart 2015 Çarşamba

Çok teknolojik! (mim)


Bu aralar bloguma ayıracak vaktim yok dememe rağmen sürekli beni mimleyen ve sitemlerini ileten canım ekip arkadaşım çoşkunlufigen için bu yazım J
Bende marketmanı mimliyorum :)


Konumuz “Gelişen teknoloji ile birlikte kullandığımız telefonlar” bu konu benim için o kadar karışık ki, teknoloji konusunda bahtsız olanlardanım. Hepsini hatırlayabilecek miyim bilmiyorum ama başlıyorum anlatmaya :)

1.Nokia 3310

İlk telefonuma lise yıllarında sahip olmuştum. O kadar mutluydum ki hem anteni yoktu hem de renk renk kapak takabiliyordum. Üstelik içinde "snake" oyunu vardı. Daha ne isteyebilirdim ki :) Şimdilerde operatörler istemediğimiz kadar SMS’i hediye verirken o dönemler 100 kontörün10 TL olduğu, 1 mesajın 2 kontör olduğu yıllardı :) Dolayısıyla iletişimden çok cep telefonuna sahip olmak çoğumuz için daha önemliydi.


2. Samsung marka kızaklı bir telefon



Modelini hatırlayamıyorum ama üniversiteye başladığım yıl babam, siyah kızaklı bir telefon almıştı. 3310 la olan yolculuğuma veda etme vakti gelmişti. Ama onu da çok sevmiştim, bırakamıyordum ilk telefonumdu sonuçta o yüzden bir süre 2 telefon birden kullanmaya başlamıştım. Çoğu zaman sahip olduğum ilk şeyden vazgeçmekte zorlanıyorum. Tıpkı bana ilk defa kredi kartı veren bankadan, alışveriş yapmasam bile 12 yıl boyunca vazgeçemediğim gibi :)

Maalesef bu kızaklı telefonumla yolculuğumuz da çok kısa sürdü herhalde birkaç ay sonra bozulmuştu ve tabi ki yeni telefon alma vakti gelmişti :)

3. Nokia 3220


Hani küçük çocukların spor ayakkabıları vardır ya ışıklı, bastıkça ışıkları yanar çocuklarda o kadar eğlenir ki bu durumdan sağa sola koşturup dururlar. Çocuklar çok eğlenir ama bir süre sonra çevredekilerin de sinirleri bozulmaya başlar.  İşte aynı o çocuklar gibi ben de çok severek almıştım ışıklı telefonumu ama bir süre sonra sinirlerimi bozmaya başladığından ışıklarını kapatarak kullanıyordum J O zamanlar harçlıklarını biriktiren ablamın hediyesiydi bana bu telefon ancak maalesef onunla da yolculuğumuz uzun sürmedi çünkü tamda aldığım gün çok sevdiğim bir arkadaşım telefonumun üstüne bira döktü :) Tabi sonra hayır gelir mi telefondan tabi gelmez.1 yıl kullanamadan rahmetli oldu canım telefonum.Paramda yok ki o zamanlar yeni telefon alsam diye düşünürken ablamın eski telefonu kaldı elime.

Diyorum ya bahtsızım telefon konusunda ama durun daha yeni başlıyor telefon maceralarım..

4. Samsung marka kapaklı bir telefon

Evet ablamın yıllarca bozmadan kullandığı telefonuna kalmıştım. Anlamıyordum nasıl olur da yıllarca bozulmayan o telefon ben kullanmaya başladıktan sonra bozulur.  Off artık utanıyordum aileme “bana telefon alın” demeye.. Ama neyse ki şehir dışında okuyordum ve bana ulaşmak zorundalardı o yüzden “git hadi istediğin telefonu al” dediler.

5.LG dokunmatik
Bu sefer ekonomik bir şey almaya karar vermiştim ve ilk dokunmatik telefonumu aldım.
Her zaman cıvıl cıvıl renkleri çok sevmişimdir. O yüzden hemen pembesini seçtim. Hem de bu sefer söz vermiştim kendime bu telefona çok iyi bakacaktım. Sanırım sözümü tutamadım ki henüz 1 yıl bile olmadan vedalaştık kendisiyle..

Daha okulum bitmemişti ve ben üniversite hayatımda 5 tane telefonu çöp haline getirmiştim. Tabi defalarca değiştirdiğim bataryaları, sarj aletlerini saymıyorum bile..Ama darbelere dayanıklı bir telefon yapmaları lazımdı tıpkı 3310 gibi ilk telefonumu bozulduğu için değil artık demode olduğu için bırakmak zorunda kalmıştım. Teknoloji ilerledikçe telefonlar dayanıksızlaşıyordu en azından benim için. Aslında öyle sakar biR insan da değilim sanırım cep telefonları ile aramızda iletişim eksikliği var birbirimizin dilinden anlamıyoruz J

Ahh keşke biraz harçlık biriktirebilseydim, yeni bir telefon alacaktım ama hayatında hiçbir zaman para biriktiremeyen biri olarak bu çok zordu benim için, o yüzden bir iş bulana kadar idare edecektim ev halkının eski telefonlarıyla. Bir süre de böyle markasını modelini hatırlamadığım evdeki eski telefonlardan ikisini 6.ve 7.Telefonum olarak kullandım.

8. Samsung Dokunmatik

Ve sonunda işe başlamıştım. Kendime ilk maaşımla kalıcı(!) bir hediye almalıydım. Ve bu da tabi ki bir telefon olmalıydı. Böylece 8.telefonumu aldım. Hemde sadece kendime değil aynı telefondan ablama da hediye aldım. Oysa nereden bilebilirdim ki benim için 2 yıl sürecek bir kabusun başladığını. Sonuçta günlerce araştırmıştım dokunmatik, süper fotoğraf çeken, şıkta bir telefondu aradığım özellikleri karşılıyordu.. Tamam ben telefonlarıma kötü davranmış olabilirim kabul ediyorum ama bunu alalı sadece 2 gün olmuştu. Ama bu haksızlıktı kılıfından bile çıkarmaya kıyamadığım telefonum kendi kendine kapanmıştı ve açılmıyordu! Ama bu nasıl olurdu gerçekten bu sefer benim hiç hatam yoktu ki... Ama bu haksızlık diye kendi kendime söylenmekten vazgeçtim ve hakkımı aramaya karar verdim yasal süresi dolduğu halde teknik servisten bir türlü gelemeyen telefonum için,  böylece hakem heyetine şikayette bulundum. Onlarda sağ olsunlar bana karşı dava açtılar ve yaklaşık 2 yıl süren hukuki bir mücadele başladı. Merak edenler için tabi ki davayı ben kazandım, bedel iadesi + 2 yıllık yasal faizi aldım.

Tabi bu 2 yıl boyunca da telefonsuz durmadım.

9.Blackberry

Bu seferde herkesin iphone al demesine karşılık “herkeste var o ya, hem blackberry daha cool” diyerek maillerimi de kolayca takip etmek amacıyla kendime blackberry aldım. Ama ne yazık ki onunla da yolculuğumuz 1 yıldan az sürdü.. Artık taleplerimi karşılayamıyordu kendisi.. İnternete girmek bile tuşlu bir telefonla çok zor oluyordu.. İşte bu yüzden o beni bir gün aniden yarı yolda bırakmadan ben onu bıraktım.

İşte 10. ve son telefonum İPHONE


Ve işte en sevdiğim iyi ki seni almışım. Keşke daha önce alsaymışım. Herkes kullanıyorsa demek ki bir bildikleri vardır diyerek kabul etseymişim.

ayfoncular ve samsungcular olarak ikiye ayrıldığımız şu günlerde ben de bir ayfoncu olarak çok memunum :)

Bu telefonum defalarca kez yere düşmesine,üstüne çay,kahve dökülmesine ve hatta 2. kattan beton zemine düşmesine rağmen ekranında bir çizik bile oluşmadı ve hala çalışmakta. Lütfen nazar değdirmeyin :)






2 yorum:

  1. Yaklaşık 200 yazı var, neyin mim'i :) hepsini oku önce, sınav yapcam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Marketman seni test etmiştim mimleyerek, bravo geçtin testten :)

      Sil